Indicatori de performanta

În ultima vreme, lumea s-a obișnuit să decidă dacă o campanie a avut sau nu success bazându-se pe CTR și Reach.

Reach-ul nu este un indice sincer, pentru că el socotește toți oamenii care ar fi putut să vadă mesajul tău. Poate le-a fost afișat în NewsFeed sau în sidebar, dar asta nu garantează că ultilizatorii chiar l-au văzut. Sau poate au trecut peste ori se uitau în altă parte.

Cât despre CTR, chiar și cei de la Facebook au încercat să explice oamenilor de marketing de ce nu este un indice viabil. La conferința IAB MIXX din New York, de la începutul lunii, Brad Smallwood (Director of Pricing and Measurement) la Facebook, a prezentat datele unui studiu Datalogix conform căruia 99% din vânzările generate de marketingul online au venit de la utilizatori care au văzut reclama, dar nu au interacționat cu ea.

Același studiu însă, arată că acele campanii care s-au concentrat pe maximizarea reach-ului au avut cu 70% mai mult Return On Investment. Probabil aici funcționaeză logica simplă: cu cât Reach-ul e mai mare, adică mai mulți oameni ar putea să vadă mesajul tău, cu atât vor vedea tot mai mulți oameni mesajul.

Voi ce ziceți? Vor reuși impresiile să detroneze CTR-ul în materie de KPI?