Graph Search folosește toate datele care au fost introduse în Facebook în ultimii 8 ani și îți permite să realizezi căutări prin acele date în aproape orice mod îți poți imagina.

Mark Zuckerberg a explicat diferența dintre căutările Web și căutările Graph: “Căutările web sunt create să preia o întrebare deschisă și să ofere link-uri care ar putea conține răspunsul.” În schimb, în căutările Graph “poți pune întrebări închise în limbaj normal și primești un răspuns instant.”

Deci, am putea începe cu o căutare de genul “Caută prieteni care lucrează la compania mea.” Mai mult, Facebook Graph Search îți permite să adaugi și alte specificații, de exemplu: “cărora le place să schieze” — o combinație de date care oferă rezultate foarte interesante.

Graph Search Romania

Un singur semn de întrebare planează asupra Graph Search: poate căuta și în postări? Atunci am putea obține rezultate fascinante la o întrebare de genul: “Prieteni din București care au zis că le place iarna și care își doresc ca alegerile să nu fi ajuns la turul 2 în 2009.”

Graph Search este un instrument foarte folositor și pentru departamentele de HR, nu doar pentru cele de Marketing. Tom Stocky, unul din membrii echipei care a dezvoltat Graph Search, a folosit ca exemplu: “Dacă aș căuta să angajez oameni în echipa mea de la Facebook, aș putea căuta << Angajați NASA Ames care sunt prieteni cu angajați Facebook>> și aș putea să văd care sunt prietenii lor de la Facebook, ca să mă ajute să îi recrutez.”

Pozele sunt o parte importantă din conținutul de pe Facebook. Deci, vor fi o componenta importantă și pentru Graph Search. Rezultatele vor fi sortate după reacții, iar pozele cu cele mai multe like-uri și comentarii vor fi primele afișate.

Graph Search Romania

Partea de “intrests” a Graph Search este destul de mare, deblocând multe tipuri de conținut de pe Facebook. Înainte, ca să afli ce le place prietenilor tăi, trebuia să intri pe rând pe profilul fiecăruia. Dar, cu Graph Search, poți face o căutare rapidă: “Filme apreciate de prietenii mei” care va avea ca rezultat filmele la care majoritatea prietenilor tăi au dat like.

Graph Search se va putea folosi și cu “places,” permițând utilizatorilor să caute locații după oraș sau locații în care au fost prietenii lor, oriunde în lume.

Întrebat dacă vede o oportunitate de monetizare a Graph Search, Mark Zuckerberg a precizat că prioritatea Facebook este experiența utilizatorilor, dar a recunoscut că “ar putea fi un bussines cu timpul.”

De asemenea, Graph Search ar putea fi o oprtunitate pentru branduri. Nu avem încă un răspuns, dar oare vei putea, ca administrator de pagină, să cauţi printre preferinţele fanilor? Voi ce credeți?

Pentru a te înscrie pe lista de așteptare a versiunii beta, accesează link-ul: click!

Concurs

Ca să fii pregătit să faci o impresie bună în fața prietenilor ce vor folosi Graph Search, îți oferim alături de Titus Capîlnean revista “The Red Bulletin”. Noi o să dăm un search după “friends who like Butterfly Media Group and The Red Bulletin”.

The Red Bulletin Romania

Care va fi primul tău search pe care îl vei face în Graph Search? Scrie-ne un comentariu iar noi o să-ți trimitem revista acasă (prin tragere la sorți; concursul se încheie pe 20 ianuarie, ora 23:59).

The Red Bulletin Romania

Update:

Se pare că oamenii nu sunt încă hotărâți asupra modului în care vor utiliza Graph Search. Roxana Crișan a avut curajul să ne dezvăluie cum va utiliza noua funcție și a câștigat revista “The Red Bulletin”.

Felicitări, Roxana! Mulțumim că ne urmărești 🙂