Se poate spune că unul dintre rolurile rețelelor sociale online este acela de a agrega opiniile utilizatorilor săi. Deși uneltele pentru a urmări aceste opinii sunt numeroase, în același timp sunt și puțin greoaie și uneori și dificil de înțeles.

Aici intră în ecuație Knotch, o rețea socială fondată de românca Anda Gânscă, absolventă la Universitatea Stanford. Ce aduce nou Knotch în peisaj este faptul că utilizatorii rețelei pot să își exprime opiniile prin culori, albastru însemnând o părere rece, dezaprobanta, în timp ce roșu inseamna că utilizatorul este de acord cu subiectul.

Fiecare subiect de discuție are un spectru ce reprezintă opiniile fiecărui utilizator sub forma unui termometru. Astfel, dacă termometrul este dominat de culori reci, înseamnă că publicul nu prea agrează ce se discută, fie despre un brand, o companie sau un subiect politic.

Anda Gânscă și Knotch propun în acest fel să facă lucrurile mai puțin ambigue. Acest lucru poate îmbunătăți relația dintre public și un anumit produs sau serviciu și în același timp poate să îmbunătățească și să ușureze munca marketerilor.

knotch

Momentan rețeaua socială este disponibilă doar că și aplicație pentru iOS și are planuri de dezvoltare și pentru web și Android. Deși a fost fondată în Februarie 2012, compania a reușit să iasă în evidența și atragă și un număr de investitori bine cotați din Silicon Valley, asigurându-i o cifră de $1,5 milioane în fonduri.

Finanțările au venit din partea lui Michael și Xochi Birch, fondatorii rețelei sociale Bebo, urmate de contribuții din partea lui Avadis Tevanian, fost expert în tehnologie la Apple; Lars Rasmussen, software engineer la Facebook și care a contribuit la dezvoltarea Google Maps când lucra pentru motorul de căutare și de la firmele de investiții Greylock și Lightspeed.

Deoarece nu necesită ca utilizatorii să își creeze o masă de followeri pentru a putea dezvolta opinii și discuții, utilizatorilor le este mult mai ușor să graviteze în jurul celor cu care împărtășesc idei și păreri prin intermediul aplicației mobile pe care compania a dezvoltat-o.

În lunile recente Knotch a început să publice infografice cu date colectate de la utilizatori, această acțiune a avut că rezultat atragerea unor companii de media care doresc să integreze aplicația ca un mecanism mai eficient de feedback pentru materialul publicat și pentru sondaje de opinie.

În final, Anda Gânscă declară ‘noi dorim să devenim o parte a pieței pentru persoane care vor să afle mai mult despre sentimental publicului și cei care vor să și le exprime’€™.