Facebook Conversion Tracking ROI

Pe 22 Ianuarie Facebook a lansat “Conversion Tracking”, un instrument pentru Facebook Ads care ne va ajuta să măsurăm conversiile din Facebook. Funcția aceasta a mai existat prin 2010 dar din câte am înțeles nu era bine pusă la punct, iar departamentul lor de suport nu făcea față întrebarilor pe care le aveau utilizatorii. Dar, să revenim.

Ce înseamnă o conversie pe Facebook?

O conversie are loc atunci când un utilizator care ți-a vizualizat ad-ul pe Facebook sau care a dat click pe el, a ajuns să întreprindă o anumită acțiune pe website-ul tău. Când vorbim de acțiune înțelegem:
-lead-uri(abonare la newsletter, completare de fomular, etc.)
-adăugarea unui produs în coșul de cumpărături
-înregistrarea unui user nou, etc.

La ce ne ajută măsurarea conversiilor?

Orice business are un obiectiv. Un magazin online are obiectivul de a vinde produse online. În acest caz o să considerăm o conversie momentul în care o persoană, care a ajuns dintr-un ad pe Facebook pe site-ul nostru, a făcut o comandă. Practic, măsurarea conversiilor ne ajută să măsurăm ROI(return of investment) ca să ne dăm seama care a fost succesul investiției făcute în Facebook Ads.

Cum măsurăm conversiile din Facebook?

Există 2 metode care fac același lucru. Prima este să utilizam pagina de administrare a ad-urilor, iar a doua este să utilizăm Editorul Putere, extensia de Chrome Browser pentru administrarea ad-urilor pe Facebook.

1. Din pagina de administrare a ad-urilor alegem tab-ul “Conversion Tracking”.

Facebook Conversion Tracking ROI

2. Apăsăm pe butonul “Create Conversion Pixel”. Un Conversion Pixel este un cod care urmează să fie inserat în website-ul în care dorim să aiba loc conversia. Alegem un nume și setăm o categorie a conversiei.

Facebook Conversion Tracking ROI

3. Copiem codul și îl inserăm în website. Unde? Dacă pe mine mă interesează să văd câți oameni au completat o comandă, atunci o să am grijă ca la sfârșitul comenzii să le afișez o pagină în care le mulțumesc. Accesarea acelei pagini de către un utilizator e dovada faptului că el a efectuat o comandă. Astfel o să introducem codul de tracking în codul paginii în cauza, între tag-urile <HEAD> și </HEAD>.

Facebook Conversion Tracking ROI

4. După inserarea codului, Facebook ne va indica că pixel-ul e activ.

Facebook Conversion Tracking ROI

5. Următorul proces este cel al realizării ad-urilor. În cazul nostru o să realizăm un ad care trimite utilizatorii pe pagina unei oferte promoționale. În secțiunea în care adăugăm bugetul o să selectăm “Track conversions on my website for this ad”. Alegem pixel-ul, iar pentru setare prețului, Facebook vine cu o metodă nouă.

Facebook Conversion Tracking ROI

oCPM (Optimised Cost for Thousand Impressions)

oCPM-ul este o metodă nouă, disponibilă ad-urilor care măsoară conversiile. Facebook va optimiza afișarea și costurile ad-ului în așa fel ca acesta să fie afișat acelor persoane cu probabilitate mare de a realiza o conversie. Conform spuselor celor de la Faceebook oCPM oferă un cost al conversiilor cu 40% mai mic față de CPC (cost per click).

Rezultatele

Rezultatele vor fi afișate în panoul de administrare al campaniilor de ad-uri. Conversiile fiecărui ad vor fi considerate “Actiuni”. Astfel, vor fi considerate conversii acțiunile realizate până la 28 de zile de la click-ul ad-ului și actiunile realizate pana la ziua următoare vizualizării ad-ului.

Facebook Conversion Tracking ROI

Cum măsurăm ROI din Facebook Ads?

Aici există o discuție lungă și veche care acum e posibil să-și fi găsit răspuns. Pentru asta este necesară stabilirea valorii unei conversii. Aici ține mult de companie, ce calcul își face și care consideră că este valoarea respectivelor acțiuni ale utilizatorilor/clienților. Putem calcula câștigul și apoi ROI-ul.

Ca o notă de final, sperăm ca această nouă funcție să nu ducă la dispariția ideilor ingenioase, a aplicațiilor interactive și a campaniilor neconvenționale din social media doar din cauza faptului cp acelea nu pot măsura conversiile în acest fel.