În ultima săptămână se conturează tot mai clar o mica revoluție în mediul online din România – revoluția anti senzațional.

164924-518126074918910-1050091847-n

Primul care a declarat război statusurilor care conțin ‘click aici’, ‘senzațional’, ‘incredibil’ sau ‘vezi aici’ a fost Andrei Cismaru. Iar imediat i s-au alăturat și alții. Au scris despre subiect NWRadu, Arhi, Zoso, Sabina și Papen. Campania se bucură și de o pagină de Facebook care a strâns aproape 500 de like-uri în mai puțin de o zi.

Și eu am încercat ideea și am avut aproape mai multe like-uri la dezvăluire decât postarea inițială:

Screen shot 2013-05-09 at 09.55.17

Iar asta parcă m-a motivat. De fiecare dată când vorbeam cu cineva despre statusuri cu ‘like&share’ sau ‘incredibil’, ajungeam inevitabil la argumentul că lumea dă click, deci asta vrea. Care pentru mine a fost demolat definitiv. Eram sigur că oamenii nu apreciază stilul acesta, dar dau click în lipsă de alternative.

Oare de ce apelează atâtea pagini la formulările de tipul acesta. Chiar așa prost stau cu traficul pe site, iar ca să poată vinde reclame pe bani frumoși în continuare, trebuie să mențină traficul ridicat prin orice mijloace? Oare nu ar fi mai ușor să creeze conținut de calitate, cu informații relevante, prezentate frumos într-un articol, fără senzațional? Eu sper în continuare că jurnaliștii vor realiza că odată cu o mare putere vine și o mare responsabilitate.

Oricum, în urma acestei campanii vom avea multe exemple de ‘așa nu‘ la viitoarele conferințe. Avem comentarii șterse, useri blocați și răspunsuri ostile. Oare ce mai urmează?