Astăzi, spaţiul social media este plin de infografice, iar temele sunt din ce în ce mai amuzante şi inedite: de la regretele pe care le au oamenii înainte să moară, până la dimensiunile maşinilor de-a lungul timpului sau comparaţii făcute între dezastrele provocate de uragane.
Ce sunt, însă, infograficele? Pe scurt, reprezentări vizuale ale unor informaţii. Ştii rubricile meteo din ziare? Ei bine, şi acelea se numesc tot infografice. Se adaugă în acest capitol şi hărţile, statisticile sau datele ilustrate.
Şi fiindcă nu ne-am născut învăţaţi, am aflat de la Wikipedia că infograficele au o istorie tare lungă. De exemplu, picturile rupestre sau hărţile desenate de oamenii din preistorie pentru a-şi aminti anumite locuri sunt primele infografice pe care le cunoaştem (aproximativ 7500 înaintea erei noastre). În perioada marilor descoperiri geografice, reprezentările, simbolurile sau indecşii erau folosite pentru a ilustra hărţi. Un exemplu care ne-a plăcut mult datează din 1857 când, în Anglia, o asistentă medicală a folosit informaţiile grafice pentru a o convinge pe Regina Victoria să îmbunătăţească condiţiile din spitalele militare.

Ne plac infograficele pentru că transmit informaţia repede şi bine, dar, mai ales, extrem de clar. Acestea sunt, de fapt, câteva dintre caracteristicile pe care un infografic trebuie să le respecte. Elementele cheie, însă, sunt următoarele: un infografic trebuie să fie simplu de înţeles, engaging, iar utilizatorul trebuie să şi-l poată aminti foarte uşor. Asta înseamnă că orice informaţie care intră într-un infografic trebuie să fie accesibilă şi adaptată acestui tip de reprezentare vizuală. Ţine minte că imaginile sunt mult mai uşor procesate şi înţelese de către creier decât textul, aşa că infograficele sunt o modalitate perfectă pentru a transmite un număr mare de informaţii, într-o formă simplă şi care stimulează vizual.
De fiecare dată când am creat infografice, am fost extrem de atenţi la elementele vizuale (culoare, grafică) şi am avut grijă ca textul pe care l-am ales să fie esenţa informaţiilor pe care le-am cules, legate de un anumit subiect. Infograficele sunt eficiente tocmai graţie elementului vizual, aşa că, atunci când creezi unul, încearcă să îl faci atractiv şi nu subestima puterea imaginii! Mai jos, găsiți link-ul spre infograficele create de Butterfly Media Group.

www.pinterest.com/butterflymedia/infographics

Ca să încheiem într-o notă relaxantă, venim cu un ultim exemplu: infografice utilizate în videoclipuri. Piesa “Remind Me”, a norvegienilor de la Röyksopp e perfectă!